چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

لمينت دندان

۳۱ بازديد

 

همه افراد دوست دارند در هنگام خنديدن زيباترين لبخند را داشته باشند. يكي از روش هاي درمان زيبايي دندان كه سطح رويي دندان را پوشش مي دهد لمينت نام دارد كه امروزه بسيار پرطرفدار و محبوب است. استفاده از روش لمينت دندان يكي از رايج ترين درمان زيبايي دندان محسوب مي شود كه طرفداران زيادي دارد.

لمينت دندان در تهران در واقع پوششي بر روي دندان هاي شكسته، بد فرم و بد حالت است كه يك لايه هم رنگ دندان بوده و فرم و رنگ دندان را اصلاح مي كند و فاصله ي بين دندان ها را پوشش مي دهد و به داشتن دندان هاي زيبا كمك مي كند تا لبخند زيباتري داشته باشيد. براي پياده سازي لمينت دندان در كرج بر روي دندان از مايعي به نام ونير  استفاده مي كنند كه در صورتي كه در لابراتور ها ساخته مي شوند و از جنس سراميك هستند، به آن ونير سراميكي مي گويند و ونيري كه در مطب ساخته مي شود از جنس كامپوزيت است كه به آن ونير كامپوزيت دندان در كرج مي گويند.

 

معايب لمينت

  • غير قابل بازگشت بودن: به دليل تراش سطح دندان
  • عدم ثبات لمينت بر روي دندان: اگر به درستي نصب شود هيچ وقت از دندان جدا نمي شود ولي در صورتي كه دندانپزشك از چسب بي كيفيت استفاده كند، احتمال جدا شدن از دندان وجود دارد. در اين صورت بايد به دندانپزشكي در تهران مراجعه شود تا مجدد بر روي دندان قرار بگيرد.

در واقع بايد گفت طول عمر دندان هاي لمينت به مهارت دندانپزشكي، بهداشت دهان و دندان، نخوردن و گاز نزدن بر غذاهاي سفت و تغير دماي گرم و سرد دهان بستگي دارد.

 

انواع لمينت

كامپوزيتي: اين نوع نيازي به تراش سطح دندان ندارد. نيازي به قالب گيري ندارد و كامپوزيت بر روي دندان قرار مي گيرد و ميناي دندان را پوشش مي دهد و از آن مراقبت مي كند. ثبات رنگ در اين نوع كمتر است ولي قيمت كامپوزيت دندان در تهران نسبت به نوع سراميكي ارزان تر بوده.

تراش كمتر دندان در اين روش كامپوزيت دندان از مزيت هاي آن محسوب ميشود.

سراميكي: در اين روش دندانپزشكي در كرج و متخصص در اين زمينه با دقت بسيار نيم ميلي متر از سطح دندان را مي تراشد. و دندان را قالب گيري مي كند و سراميك خاص را كه قطر آن 2 ميلي متر است و در لابراتور حالت گرفته را با چسب مخصوص و با دقت به دندان مي چسباند.

اين روش مقاومت بيشتري نسبت به كامپوزيتي دارد، داراري ظاهر زيباتر و ثبات رنگ بيشتر است و البته هزينه بيشتري نسبت به نوع كامپوزيتي دارد. هر دو روش در كلينيك دندانپزشكي انجام مي گيرد.

بليچينگ: يكي از بي خطرترين روش هاي سفيد كردن دندان ها بليچينگ است. بليچينگ در تهران يعني سفيد كردن دندان ها به وسيله ي اشعه  با اعمال تغير  رنگ در ميناي دندان كه  هيچ گونه آسيبي به دندان ها وارد نمي كند و همچنين باعث مي شود مدت طولاني تري سفيدي دندان ها پايدار باشد. اين تكنيك غير مخرب كه طرفداران زيادي دارد و در دسته ي سالم ترين روش هاي سفيد كردن دندان ها به شمار مي رود. در واقع بليچينگ در كرج روشي بسيار متفاوت از لمينت است. بليچينگ در كلينيك دندانپزشكي در تهران تنها باعث تغير رنگ دندان هاي اصلي خود شخص مي شود  و هيچ گونه آسيبي در پي ندارد و همچنين قابليت اصلاح فرم دندان را ندارد.

از اين رو اگر مايل به انجام اين كار هستيد و قصد اصلاح در فرم دندان ها داريد پس از دريافت مشاوره از كلينيك دندانپزشكي در كرج در صورت وجود مشكلات در ظاهر دندان ابتدا مي بايست به روش هاي ارتودنسي شكل دندان ها اصلاح و مرتب گردد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.